fredag 29. april 2011

Våren har kommet for fullt

Syntes det var på tide med en ny blogg, 3 uker siden sist. Har skjedd noe siden sist. Innebandyen er avsluttet for de fleste. G99 har sluttet treninga men skal delta i TV boden cup i Fredrikstad 13-15 mai. Det blir spennende. Kampoppsettet er blitt lovet mandag 2.mai.

Ellers så er påsken over for denne gang. Denne gangen ble vi hjemme siden det ikke var noe snø på fjellet. Vi var faktisk på weekend tur på Storefjell for 3 uker siden. Da fikk vi oppleve den siste snøen. Fikk prøve mine nye carving ski, er faktisk 15 år siden jeg sist var i alpinbakken. Etter noen turer satt svingene....

Nå for tiden er det full trening med fotballen for Haakon. Til neste uke begynner seriekampene. Det skal bli meget spennende å se hvordan nivået er på disse spillerne fra Solberg siden de ikke trener fotball på vinteren.
Martin sitt lag starter også sine kamper til uka. De har nesten ikke trent fotball, men slik er det når man driver allidrett. Skal være innom noen idretter. Det er bare sunt.

Nå har våren kommer for fullt, og med det fører også noen plager. Da snakker jeg om pollenallergi. Både jeg og Haakon sliter med pollen. Haakon sliter mest. Jeg reagerer mest på burot. Jeg fikk denne allergien i sen alder. Nå for tiden får barn dette i tidlig alder. Hva kan årsaken til at så mange sliter med allergi for tiden? Er det all "driten" vi slipper ut  i lufta mon tro? Jeg gleder meg ikke til å klippe plenen for første gang dette året.

I dag stod vel hele England stille for for å se prins William og Kate gifte seg. Mens jeg skriver denne bloggen sitter kona mi og ser dettte i reprise på TV. Er det så interessant å se på? Da takker jeg meg heller til en sesong med Klovn istedenfor he-he. Ikke helt samme kategori.

Denne helgen går med til å legge terrassebord. Skal utvide terrassen slik at gulvet er på et plan. Da får man plass til større bord og flere stoler. Regner med at kona går i innkjøp av nye møbler.

Ikke en blogg uten Liverpool. Til søndag spiller King Kenny sitt lag mot Newcastle, Carrol sin gamle klubb. Heldig eller ueheldig spiller han ikke. Han er fremdeles skadet. Men Kenny har mange spillere å ta av. Uten Carrol, Gerrard, Agger og Johnsen har gutta vunnet kamper. Særlig imponert er jeg over de unggutta som kommer inn og briljerer ute på banen. Stor takk til Kenny som lar juniorspillere slipper til. Det jobbes godt på akademiet.

Det var nok blogg for denne gang.

Ha en strålende helg alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar